در این قسمت می خواهیم یک ساعت آنالوگ بنویسم برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید:
1-رسم دایره 360 درجه
2-اسپرایتهای ثانیه،دفیفه و ساعت
لازم به ذکر است که هر ثانیه و دقیقه معادل 6 درجه و هر ساعت معادل 30 درجه می باشد
چون 360تقسیم بر 12 می شود 30
و 360 تقسیم بر 60 (ثانیه یا دقیقه ) می شود 6
برای نوشتن برنامه باید اسکرج نسخه 3 نصب و بعد از اجرا طبق شکل
اسپرایتها را ایجاد و کد های مربوط به ثانیه و دقیقه را دقیقا مثل تصویر
انجام دهید.
امیدوارم که مفید باشه.
ابتدا اجازه دهید که تعریف رسمی اسکرچ را از سایت scratch.mit.edu برای شما بازگو کنم:
اسکرچ یک زبان برنامه نویسی کامپیوتر و یک جامعهای آنلاین است.
در ادامه توضیح خواهم داد که اسکرچ چگونهزبانی است و منظور از جامعهی آنلاین آن چیست.
اسکرچ یک زبان برنامه نویسی Visual است. Visual را میتوان گرافیکی، دیداری و یا بصری ترجمه کرد. یعنی در اسکرچ دستورات را تایپ نمیکنیم بلکه این دستورات به شکل تصاویری هستند که آنها را با Drag&Drop در زیر هم قرار میدهیم تا یک برنامه ساخته میشود. به این روش برنامه نویسی (یعنی استفاده از دستورات به شکل بلوک) ، blockly programming میگویند.
برنامه زیر برای رسم یک شش ضلعی منتظم در اسکرچ نوشته شده است.
دریافت
حجم: 10.3 کیلوبایت
به نام خدا
من ایلیا رحیمی هستم متولد ۱۳۹۳ از تهران ،در این وبلاگ سعی میکنم مطالب آموزشی زبان برنامه نویسی اسکرچ که ویژه هم سن و سالان خودم می باشد را
در قالب مثال و همراه با توضیح خدمت همه علم آموزان در سراسر ایران و جهان
ارائه دهم.
خوشحال میشم با ثبت نظرات خود من را در جهت بالابردن سطح کیفی مطالب یار نمایید.